medialandschap Vroeg is niet altijd beter
Hulp nodig?
Duizelt het je? Altijd of soms? Verandering is van alle tijden, ‘vroegâh’ is niet altijd beter, maar nieuwe trends bieden nieuwe uitdagingen.
Zichtbaarheid. Hét utlieme reclamecodewoord van alle dagen. Logisch toch? Of heb jij soms het gevoel dat er door social media vandaag meer van je gevraagd wordt? Dat laatste kan kloppen. Het medialandschap is dermate veranderd dat het mkb (bijna) dezelfde inspanning moet leveren als grootzakelijke accounts. Alleen vaak wel met minder mindelen, zonder communicatieteam, zonder marketingafdeling en vanzelfsprekend: minder tijd.
‘Vroegâh’ waren de media overzichtelijk verdeeld. Grote namen als Coca Cola, Heineken of Mora maakten gebruik van de MASSAMEDIA, televisie, radio, landelijke dagbladen, bilboards en bioscoopreclames. Voor de middenstander wat te hoog gegrepen maar ook niet altijd nodig. De fietsenmaker in het dorp? Hij zette een bord aan de weg, bij hoogtijdagen een advertentie in de dorpskrant met de aankondiging: ‘AKTIE vanaf HEDEN …’
Over heden gesproken. Het is duidelijk dat de trends in medialandschap er vandaag anders uit zien. Om te beginnen hebben wij het over vandaag en niet over heden

. De crossmediale trends kenmerken zich door:
• Anytime
• Anyplace
• Anywhere
• Vervaging van grenzen tussen media (dat bord moet aan de straat, je organische Google vindbaarheid is onmisbaar, enzovoorts)
Daarnaast is mond-tot-mond reclame nooit te versmaden geweest, maar nu moet je het hebben van heel veel ‘monden’, of zullen we het sociale accounts noemen? Digitale monden die over jou moeten gaan praten, positief praten welteverstaan op heel veel plaatsen.
Duizelt het je? Altijd of soms? Verandering is van alle tijden, ‘vroegâh’ is niet altijd beter, maar nieuwe trends bieden nieuwe uitdagingen.
Communicatie-, reclame- en marketingbureaus zijn gelukkig ook van alle tijden. Sterker nog het is een officiële wetenschap. Laten wij die academische kennis nou in huis hebben.
Wij bieden:
• Hulp bij het positioneren van jouw dienst, onderneming of product in het huidige medialandschap
• Ontwikkeling Content Strategie voor JOUW communicatie: socials & print
Meer weten?
Neem contact op.