
DoorYvonne JansenOffline wordt meetbaar De QR-code terug van weggeweest!
Je zou het misschien niet denken maar de QR-code bestaat al zeker 15 jaar. Vanaf vorig jaar is deze populairder dan ooit. De QR-code maakt een comeback! De toename van QR-codes in bijvoorbeeld horecagelegenheden zal je vast niet zijn ontgaan. Van online-menukaarten tot aan gegevensregistratie en visitekaartjes.
De reden dat het nu weer zo populair is, komt natuurlijk omdat de QR coronaproof is. Doordat het virtueel is, raakt men bijvoorbeeld zo min mogelijk contant geld, folders en menukaarten aan.
Wat is een QR-code eigenlijk?
Een QR-code is een scanbaar vierkant bestaande uit zwarte en witte blokjes. Eigenlijk de moderne versie van de streepjescode. Je scant met je telefoon de QR-code en wordt automatisch doorgelinkt naar de desbetreffende website.
Niet alleen in de horeca is het een uitkomst, ook jouw bedrijf kan hier gebruik van maken! Het grootste voordeel van een QR-code is dat je geen lang en ingewikkelde URL meer hoeft te typen. Verder maakt het offline marketing ineens ook meetbaar. Een mooie koppeling tussen de fysieke en virtuele wereld.
Er zijn dan ook meerdere mogelijkheden om je QR-code terug te laten komen, denk aan: visitekaartjes, brochures, flyers, posters, stickers, advertenties in een magazine, beursstand en veel meer!
Sla niet door
Overmatig gebruik van QR-codes kan leiden tot onduidelijkheid. En sla de plank niet mis met het inzetten ervan. Een QR-code op een billboard is natuurlijk niet praktisch. Net als een QR toevoegen aan je social media bericht. De meeste mensen bekijken de sociale kanalen namelijk al vanaf een telefoon, dat wordt dan lastig scannen.
Denk dus wel goed na over de manier waarop je jouw QR-code inzet.
Benieuwd naar wat deze trend voor jouw bedrijf kan betekenen? Wij denken graag mee.
Neem contact op.




