Branding Geen plan. Daar word je arm van
De verlichting vast kopen voor je een huis hebt, de vloer al uitzoeken voor je de woning gekocht hebt. Natuurlijk kun je vastomlijnde ideeën hebben over hoe iets er uit moet gaan zien maar je zult het met me eens zijn dat het verstandiger is om eerst het fundament te leggen, de buitenmuren op te trekken en aan de hand van wat ‘staat’, de inrichting te bepalen.
Bijzonder genoeg maken bedrijven in hun communicatie, marketing en reclame vaak andere keuzes.
Stel de volgende vragen of laat Elan deze vragen stellen en wij helpen je om het antwoord te formuleren:
- Wie zijn jullie?
- Wie zijn jullie klanten óf misschien wel (wie worden) jullie gewenste klanten?
- Wat verkoop je of wat wil je verkopen?
- Wat communiceer je of wat ga je communiceren?
- Wat straal je uit? Hoe is jouw ‘merk’ vormgegeven?
- Welke mediakanalen zetten we daarvoor in?
Doe je wat je wilt doen? Misschien heb je genoeg klanten maar heb je de juiste klanten? Welke klanten passen bij jou? Is er in je diensten- en/of productenaanbod een ondergeschoven kindje? Wat is je verhaal? Wat communiceer je? Weet jouw doelgroep wel wat jij vertelt? En last but not least: Wat straal je uit? Wat is je merk? Wat is je merkuitstraling?
Zoveel vragen! Heb jij de antwoorden paraat? Elan helpt je graag om jouw antwoorden te vinden. Want alleen met antwoorden op deze vragen kan er een gedegen communicatieplan opgesteld worden waarmee je de reclame kunt maken die bij jou en jouw bedrijf past.
Doe je dat niet – en misschien komt dit wel bekend voor- dan zou je je af kunnen vragen ‘Schieten mijn communicatie en reclame hun doel voorbij’ of ‘Levert het wel op wat het kost’, wat niet verwonderlijk is want… hoe kun je je inrichting kiezen als je nog geen beeld van je huist hebt…
Neem contact met ons op en wij helpen jou de juiste antwoorden te vinden.
#USP #BRANDING #POSITIONEREN #PROPOSITIE #WIEBENIK